Alligo förvärvar Workwear AS i Norge

Alligo har tecknat avtal om att förvärva 100 procent av aktierna i det norska bolaget Workwear AS. Bolaget har butiker i Oslo och Gjøvik och säljer arbetskläder och personligt skydd.

Workwear AS omsätter cirka 27 MNOK årligen och har nio anställda.

-          Med Alligo som ägare kan vi erbjuda befintliga och nya kunder ett bredare utbud samt utveckla vår verksamhet. Det ger oss även goda förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt säger Per Roger Granvoll, VD Workwear AS.

-          Välskötta verksamheter med stark lokal närvaro som Workwear matchar väl in i Alligos förvärvsstrategi och kommer stärka vår position i Oslo-området, säger Clein Ullenvik, VD och koncernchef Alligo.

Förvärvet slutfördes 14 juni 2024.

Clein Ullenvik, VD & Koncernchef
ir@alligo.com

Om Alligo AB (publ)
Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Försäljning sker i huvudsak genom de starka konceptvarumärkena Swedol i Sverige och TOOLS i Norge och Finland. Koncernen har omkring 2 400 anställda och omsätter cirka 9,3 miljarder SEK per år. Alligo AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på alligo.com