Aktiespararna lanserar avgiftsfri Sverigefond exklusivt på Alpcots plattform

Report this content

Som tidigare kommunicerats har Alpcot Holding AB:s dotterbolag Alpcot AB (Alpcot) tecknat ett samarbetsavtal med Sveriges Aktiesparares Riksförbund (Aktiespararna) om att lansera en ny avgiftsfri aktiefond under hösten. Fonden har nu lanserats till alla Aktiespararnas medlemmar och finns exklusivt på Alpcots plattform.

Tanken med aktiefonden är att erbjuda Aktiespararnas medlemmar ett förmånligt sparande, och andelsklassen som marknadsförs hos Alpcots har ingen förvaltningsavgift. Aktiespararnas nya fond genererar i sig inga intäkter för Alpcot, men Alpcot har bra möjligheter till merförsäljning av andra produkter. Alpcot har ett av marknadens bredaste utbud av sparprodukter – däribland svenska och utländska aktier och cirka 1 400 olika fonder samt en rad olika portföljförvaltnings- och rådgivningstjänster.

Aktiespararna är en medlemsorganisation med ca 70 000 medlemmar, som vill göra det enklare för vanligt folk att spara i aktier och fonder, och finns till för att medlemmarna ska vara framgångsrika på börsen och kunna bygga upp ett sparkapital. Alpcots ambition är att attrahera 7 000 nya depåkunder och investerare i Aktiefonden över en treårsperiod, vilket ska jämföras med de 8 800 depåkunder Alpcot har idag.

”Det är väldigt roligt att efter en tids arbete kunna lansera denna spännande och unika fond tillsammans med Aktiespararna. Det visar på att Alpcots digitala plattform håller en väldigt hög nivå och kan anpassas utifrån samarbetspartners behov. Vi välkomnar alla Aktiespararnas medlemmar till Alpcot och hoppas kunna utveckla kundrelationen under en lång tid framöver.”  säger Dusko Savic, VD på Alpcot.