Alpcot Holding AB (publ) godkänt för notering på Nasdaq First North Growth Market

Alpcot Holding AB (publ), tidigare företagsnamn Effnetplattformen EV1 AB, (”Alpcot”) har godkänts för notering på Nasdaq First North Growth Market.

Första dag för handel blir den 24 november 2021.

Bolagsbeskrivning publiceras idag på Alpcots hemsida www.alpcot.se.

Direktlänk www.alpcot.se/alpcot-som-investering/ovriga-legala-dokument

Mediekontakter:

Alpcot AB

Björn Bringes, Verkställande direktör
Tel: +46 73 800 06 47
e-mail: bjorn.bringes@alpcot.se

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 30 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Huskvarna och Göteborg. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.