Alpcot lanserar Sveriges största rabatterade fondtorg inom försäkring tillsammans med Futur Pension

Alpcot har tecknat avtal om att erbjuda sitt rabatterade fondtorg inom försäkring från Futur Pension. Alpcot var först i Sverige med att återbetala fondrabatten, eller s k kickbacks, från fondbolagen till sina kunder. Nu tar Alpcot nästa steg och erbjuder sitt fondtorg inom ramen för försäkring.

Alpcot och Futur Pension har tillsammans utvecklat en avancerad digital kundresa som kommer marknadsföras inom ramen för Alpcots strategiska samarbete med Tydliga, och når därmed drygt 250 000 underliggande kunder över hela Sverige. Det är en banbrytande finansiell tjänst som kommer konkurrera med de stora nätbankernas kontroversiella avgiftsupplägg där kickbacken stannar hos banken.

Alpcot har tillsammans med Futur Pension utvecklat en mycket tekniskt avancerad lösning som inom kort kommer börja marknadsföras till Alpcots och Tydligas kunder. Med hjälp av en tekniskt avancerad lösning kommer kunderna erbjudas mycket förmånliga villkor inom t ex tjänstepensionsplaner.

"Framför allt i ljuset av den pågående debatten kring nätbankernas kontroversiella avgiftsmodell, ser vi fram emot att erbjuda Sveriges största rabatterade fondtorg även inom försäkring. Den nya produkten ska ses i ljuset av vårt strategiska samarbete med Tydliga, och är bara början på en lång rad nyheter som kommer presenteras inom kort.", säger Björn Bringes, verkställande direktör, Alpcot AB.

"Försäkringsbranschen håller på att moderniseras i grunden och vår yttersta strävan är att ligga i framkant. Vi har byggt en öppen digital infrastruktur av så kallade APIer, som tar bort manuella processer och möjliggör för kunder och rådgivare att fokusera på sparande och förvaltning. Vi är stolta över att tillsammans med Alpcot lansera en helt digital plattform och är övertygade om att det kommer att bli värdefullt för många kunder framöver.”, säger Eric Allberg, chef för extern distribution, Futur Pension.

Mediekontakter:

Alpcot AB

Björn Bringes, Verkställande direktör
Tel: +46 73 800 06 47
e-mail: bjorn.bringes@alpcot.se

Alpcot AB grundades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 20 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Huskvarna och Göteborg. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Taggar:

Citat