Alpcot rekryterar ny ekonomichef

Alpcot Holding AB (publ) (”Alpcot”) har utsett Gunnar Danielsson till ny ekonomichef. Han tillträder senast 1 mars 2022 och blir medlem av ledningsgruppen. Gunnar Danielsson efterträder Krister Moberger som har varit interimskonsult.

Gunnar Danielsson har erfarenhet av att vara ekonomichef på börsnoterade bolag och är för närvarande ekonomichef på Petrosibir AB, Sverige. Gunnar har även 20 års erfarenhet som revisor på Ernst & Young, och har ansvarat för stora börsnoterade bolag som t ex Telia Company och Autoliv.

”Jag är mycket glad att vi kan välkomna Gunnar till Alpcot och vår ledningsgrupp. Gunnar har både börserfarenhet och en gedigen finansiell erfarenhet. Med Gunnar som ekonomichef är även Alpcots ekonomifunktion väl förberett för den kraftiga tillväxt som vi står inför. Jag vill även tacka Krister Moberger som bidragit starkt till Alpcots notering på Nasdaq First North.” säger Björn Bringes, VD Alpcot AB.

Alpcot AB

Björn Bringes, Verkställande direktör
Tel: +46 73 800 06 47
e-mail: bjorn.bringes@alpcot.se

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 30 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Huskvarna och Göteborg. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Citat

Björn Bringes, VD Alpcot AB