Alpcot rekryterar vice VD och operativ chef

Alpcot Holding AB (publ) (”Alpcot”) har rekryterat Lisa Larsson som vice VD och operativ chef på Alpcot. Lisa kommer närmast från Avanza Bank där hon är backofficechef. Hon tillträder 5 september 2022.

På Avanza Bank ansvarar Lisa för backoffice med personalansvar för ca 50 personer. Lisa har arbetat drygt fyra år på Avanza Bank och tillför mycket värdefull erfarenhet och kunskap till Alpcot. Lisa har också elva års erfarenhet från Nordea där Lisa på olika chefsbefattningar arbetat med kunderbjudanden och bolån.

”Jag är fantastiskt glad att vi lyckats rekrytera Lisa Larsson till Alpcot. Lisa är ett framtidslöfte inom fintechbranschen i Sverige och Lisa tillför massor med viktig erfarenhet och kunskap till Alpcot. Avanza Bank är ett bolag Alpcot inspireras av i många avseenden, och därför är det ingen tillfällighet att Alpcot rekryterar sin vice VD från just Avanza Bank. Lisa delar vår övertygelse om att alltid utgå från kundens bästa och enbart erbjuda enkla och begripliga produkter till privatpersoner, samt att tjäna pengar med sina kunder, inte på sina kunder. Alpcots snabba tillväxt innebär också utmaningar, och även i detta avseende kommer Lisa bidra med viktiga erfarenheter från Avanza Bank.” säger Björn Bringes, VD Alpcot AB.

Björn Bringes
bjorn.bringes@alpcot.se

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Huskvarna och Göteborg. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Citat

Björn Bringes, VD Alpcot AB