Alstom är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

När Sveriges young professionals röstar fram sina drömarbetsgivare placerar Alstom sig bland de 100 mest attraktiva arbetsgivarna. Det visar Universums årliga undersökning KarriärBarometern, som besvarats av 24 000 yrkesverksamma akademiker i hela landet.

Vi har i år placerat oss bland de 100 mest attraktiva arbetsgivarna bland young professionals med en bakgrund inom teknik, säger Carl Berg, HR-direktör, Alstom Norden & Baltikum. Vi har gjort en stor framryckning jämfört med förra året. Detta är ett viktigt kvitto för oss då vi i allt större omfattning rekryterar talanger inom just denna kategori  och kul att det uppmärksammas att vi är ett företag där det finns utrymme för professionell utveckling både i Sverige och utomlands.

Hanna Estman, Supply Chain Manager på Alstom, är ett bra exempel på att det finns utvecklingsmöjligheter inom Alstom. Hanna har under sina tre år på företaget varit med om att bygga upp SupplyChain-organisationen från en projektspecifik funktion till ett team som arbetar för hela Norden.

Alstom är bra på att investera i människor genom att ge förtroende och det finns möjlighet att utvecklas, säger Hanna Estman. Det är både roligt och utmanande att arbeta i ett globalt företag med ett internationellt nätverk av kollegor och där det också finns goda utsikter att arbeta utomlands.

Att vara en attraktiv arbetsgivare i tider när konkurrensen om talangerna är stenhård är helt avgörande för att lyckas även i framtiden, säger Petter Nylander, VD på Universum.

Den fullständiga rankingen finns på www.universumglobal.com/se/karriarbarometern

*Young professionals är en benämning på personer under 40 år med akademisk bakgrund och med 1 till 8 års arbetslivserfarenhet.

KarriärBarometern, som genomförs av Universum, är en heltäckande undersökning om karriär, arbetsliv och framtid. I år har 24 000 yrkesverksamma akademiker från hela landet deltagit i undersökningen och röstat fram sina framtida drömarbetsgivare.

Alstom erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss.  I svenska Alstom är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. I Sverige kommer 75 % av elkraften från anläggningar med våra kärnkomponenter och drygt 300 tåg med Alstomursprung trafikerar det svenska järnvägsnätet. Läs mer på www.alstom.com/se

För mer information kontakta:

Ulrika Andersson

Kommunikationsdirektör Alstom Skandinavien
ulrika.andersson@alstom.com

Att dela på Twitter

Tack alla professionals som utsett oss till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i KarriärBarometern! @universum_eb bit.ly/1yH3lrz

Vår vecka blev precis ännu bättre! Rankade bland Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i KarriärBarometern! @universum_eb bit.ly/1yH3lrz

Stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i KarriärBarometern 2014! @universum_eb bit.ly/1yH3lrz

Framröstad som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i KarriärBarometern! @universum_eb bit.ly/1yH3lrz

Att dela på Facebook och Linkedin

Rösterna är inne! Universums KarriärBarometer rankar oss som en av landets mest attraktiva arbetsgivare bland young professionals! Kolla in vår placering på www.universumglobal.com/se/karriarbarometern

Vi är glada över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare! Se vår placering på www.universumglobal.com/se/karriarbarometern

Stolta över att ha blivit utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare! Se hela listan på www.universumglobal.com/se/karriarbarometern

Otroligt hedrade att omnämnas som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare! Se vår placering på www.universumglobal.com/se/karriarbarometern

Taggar:

Citat

Vi har i år placerat oss bland de 100 mest attraktiva arbetsgivarna bland young professionals med en bakgrund inom teknik. Vi har gjort en stor framryckning jämfört med förra året. Detta är ett viktigt kvitto för oss då vi i allt större omfattning rekryterar talanger inom just denna kategori och kul att det uppmärksammas att vi är ett företag där det finns utrymme för professionell utveckling både i Sverige och utomlands.
Carl Berg, HR-direktör, Alstom Norden & Baltikum