Alstom och J-TREC tecknar partneravtal för att utveckla nuvarande och framtida spårvagnsnätverk i Japan

Alstom och Japan Transport Engineering Company (J-TREC) har idag tecknat ett Memorandum of Understanding (MOU) för att gemensamt bedöma spårvagnstrafik och marknaden för spårvagnar. Detta avtal kommer att göra att de båda företagen gemensamt bidrar till en modernisering av befintliga spårvagnslinjer och utveckling av nya linjer i Japan.

Detta pressmeddelande finns endast på engelska, läs hela här.

Alstom leder vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och utvecklar och marknadsför integrerade system som ger en hållbar grund för framtidens transporter. Alstom erbjuder ett komplett utbud av lösningar och tjänster från höghastighetståg, tunnelbanor,spårvagnar och e-bussar till integrerade system, anpassade tjänster, infrastruktur, signalsystem och digitala mobilitetslösningar. Alstom omsatte 8,1 miljarder euro och bokförde order för 12,1 miljarder euro under räkenskapsåret 2018/19. Alstom har sitt huvudkontor i Frankrike, finns i över 60 länder och har 36 300 medarbetare. I Norden har Alstom cirka 450 medarbetare med huvudkontor i Stockholm www.alstom.com www.alstom.com/nordics