Alstom Transport expanderar

2008-06-12

ALSTOM TRANSPORT EXPANDERAR Lars Kleppe, VD Alstom Transport AB och Torsten Nederman, Customer Director

Vi hälsar två nya medarbetare välkomna till Alstom Transport AB; Lars Kleppe och Torsten Nederman, som båda ansluter sig till Alstomgruppen i augusti.

Pelle Svensson börjar efter sommaren som VD för Malmö FF. Lars Kleppe kommer att ersätta honom som VD Nordic Countries för Alstom Transport AB från och med den 11 augusti. Lars Kleppe har tidigare varit VD för Balfour Beatty Rail AB och även varit verksam inom Adtranz. Närmast kommer han från en tjänst som marknadschef vid SAS Technical Services.

– Det är mycket intressant att komma tillbaka till järnvägsbranschen som jag har lång erfarenhet av. Dessutom är det spännande att få möjligheten att leda ett företag under utveckling, speciellt i en tid då transportmarknaden expanderar. Vår fokus är att hålla de löften vi givit till våra kunder och även att arbeta för att möta framtida behov.

Lars Kleppe kommer att vara baserad i Stockholm.

Torsten Nederman, nu verksam vid EuroMaint Rail, ansluter sig till Alstom Transport den 1 augusti. Han blir Customer Director i Sverige. Torsten har lång erfarenhet inom tågbranschen. Sedan 2003 har han en tjänst som produktionsdirektör hos Euromaint Rail. Torsten kommer att vara baserad i Stockholm.

Alstom Transport är ett företag med verksamheter över hela världen. I Sverige bedrivs verksamheten i Västerås, Upplands Bro och Hagalund, Solna, samt med huvudkontor i Stockholm.

Kontaktpersoner:

Pelle Svensson, Managing Director + 46 (0) 8 723 65 91 Michelle Marcher, Communications +46 (0) 8 723 65 76

Bild på Lars Kleppe finns att hämta på www.alstom.se ALSTOM - 3 avenue André Malraux - 92309 Levallois Perret Cedex

ALSTOM - Gamla Brogatan 34 - 111 20 Stockholm, Sweden