Anna Lihr, ny Kommunikationsdirektör Alstom Transport

2009-02-02

ANNA LIHR, NY KOMMUNIKATIONSDIREKTÖR FÖR ALSTOM TRANSPORT I NORDEN

Från och med den 2 februari 2009 ansluter Anna Lihr till Alstomgruppen som Communications Director, Alstom Transport Norden.

Anna har gedigen erfarenhet från många olika områden inom kommunikation och marknadsföring Närmast kommer Anna från en tjänst som Nordisk Pressekreterare på Vattenfall. Där arbetade hon med mediarelationer, krishantering och medieträning. Tidigare har hon bland annat även varit Informationschef hos Vattenfalls dotterbolag Arrowhead. Anna har en ekonomiexamen från Stockholms Universitet.

– Jag ser fram emot att få vara del av en verksamhet som är så viktig för Nordens utveckling och som inte minst har en nyckelroll i klimatfrågan. Det första tiden ska jag fokusera på att lyssna och lära.

Alstom Transport blir en allt större aktör i Norden. Nyligen tecknade Alstom ett omfattande avtal om att leverera 23 Coradia Nordic till Transitio, för Norrtåg och Västtrafiks räkning. Totalt har Alstom sålt 150 Coradia Nordic i Sverige sedan 2004.

För mer information kontakta:

Michelle Marcher Lidén, Informatör, Norden 070-660 33 20, michelle.marcher-liden@transport.alstom.com

Webbplats: www.alstom.com, www.transport.alstom.com, www.alstom.se

Om Alstom Alstom är en världsledande leverantör av infrastruktur för energi och transport, som kännetecknas av stark innovationskraft och miljövänlig teknologi. Alstom levererar omfattande projekt, produkter och service för kraftverk och transporter runt om i världen. Alstom levererar också världens snabbaste tåg, AGV. Koncernen har 75 000 anställda i 70 länder. I Sverige arbetar 1000 personer med alla typer av elproduktionsanläggningar, rökgasrening, leveranser av tåg och underhåll av SJ: s dubbeldäckare. Huvudorter för Alstom i Sverige är Norrköping, Stockholm, Västerås och Växjö.
ALSTOM - 3 avenue André Malraux - 92309 Levallois Perret Cedex

ALSTOM - Gamla Brogatan 34 - 111 20 Stockholm, Sweden