Ulrika Andersson är ny Kommunikationsdirektör för Alstom i Sverige & Skandinavien

Ulrika Andersson har utsetts till Kommunikationsdirektör för Alstom i Skandinavien, ett världsledande företag inom transportinfrastruktur, elkraftgenerering och transmissionsnät. Ulrika kommer från det globala IT-företaget CSC, och har senast haft en tjänst som Nordic Communications and Marketing Director.

– Jag ser verkligen fram emot att arbeta med Ulrika som har en gedigen meritlista som rymmer alla aspekter av kommunikationsområdet, vilket kommer att gagna Alstom. Alstom växer på nya affärsområden och antalet anställda ökar. Ulrika kommer att spela en viktig roll när det gäller att förstärka Alstoms position och image inom företagets alla sektorer på den skandinaviska marknaden, säger Nils Lannefors, landschef Alstom i Sverige.

– Det ska bli spännande att börja på Alstom och att arbeta i ett företag där innovativ teknologi och globala miljölösningar är i fokus, vilket också står på agendan för många beslutsfattare. Jag ser fram emot att utveckla Alstoms varumärke och kommunikationen till våra kunder, partners och medarbetare, säger Ulrika Andersson, kommunikationsdirektör Alstom i Skandinavien.

Ulrika kommer att leda den interna och externa kommunikationsavdelningen i Skandinavien för samtliga sektorer inom Alstom och har sin bas i Stockholm.

Ulrika har arbetat på CSC under de senaste sju åren. Där ledde hon kommunikations- och marknadsföringsavdelningen, och positionerade företaget på marknaden. Ulrika har över 15 års erfarenhet av PR, kommunikation och marknadsföring från flera globala företag på svensk, nordisk och internationell nivå. Innan hon började på CSC arbetade hon som PR & kommunikationschef på HP och Compaq i Sverige, och innan det som PR & informationschef på Bredbandsbolaget. Hon har även under sex år arbetat som European Public Affairs Manager på CANAL+ Group i Bryssel.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulrika Andersson, kommunikationsdirektör Skandinavien, Tfn +46 (0)8 723 32 84, ulrika.andersson@alstom.com

Michelle Marcher Lidén, Media- och marknadskommunikationschef Tfn +46 (0)8 723 65 76, michelle.marcher-liden@alstom.com

Alstom är en av de världsledande aktörerna inom elkraftgenerering, kraftöverföring och järnvägsinfrastruktur och sätter standarden för innovativ och miljövänlig teknik. Alstom tillverkar världens snabbaste tåg och har levererat världens mest avancerade, helautomatiska tunnelbanesystem. Alstom erbjuder nyckelfärdiga integrerade kraftverkslösningar och tillhörande tjänster för flera olika energikällor, inklusive vattenkraft, kärnkraft, gas, kol och vind, samt ett brett utbud av lösningar för kraftöverföring, med fokus på smarta elnät. Koncernen har 92 000 anställda i cirka 100 länder. 2011/12 hade koncernen en omsättning på 20 miljarder euro och bokningen av nya order uppgick till nästan 22 miljarder euro.

www.alstom.com/ www.alstom.com/sweden/se/

Taggar: