Alteco Medical AB tecknar avtal med distributör i Brasilien

Alteco Medical AB (”Alteco”) har tecknat ett exklusivt distributörsavtal med det brasilianska bolaget Neurotechs Ltda med huvudkontor i Sao Paulo. Avtalet löper på tre (3) år med möjlighet till förlängning. Avtalet är villkorat av att Alteco beviljas en registrering som möjliggör försäljning på den brasilianska marknaden, denna registrering är påbörjad och beräknas vara klar under andra kvartalet 2017. I samband med att registreringen beviljas kommer Alteco att erhålla en order värd 75 000 Euro för omedelbar leverans.

-Det är spännande att ta steget in på en så stor marknad som Brasilien. Vi har en mycket bra partner i Neurotechs Ltda som har 25 års erfarenhet av försäljning till intensivvårdskliniker i hela Brasilien, säger VD Håkan Petersson.

Denna information är sådan information som Alteco Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 februari 2017.