Kommuniké från årsstämma i Alteco Medical AB (publ)

På Alteco Medicals årsstämma i Lund igår den 15 juni 2015 fattades följande beslut:

Resultatdisposition

Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkningen och balansräkningen för bolaget, att till förfogande stående medel skulle balanseras i ny räkning samt att således ingen vinstutdelning skulle lämnas för räkenskapsåret 2014.

Ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och verkställande direktören

Årsstämman beviljade styrelsens ledamöter och den verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2014.

Styrelse, revisor och arvoden

Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Anders Althin, Maths Wahlström, Ugo Grondelli, Olof Stocksén och Lars I. Eriksson. Årsstämman beslutade även om omval av styrelseordförande Hans Petersson. Samtliga ledamöter valdes för perioden till och med utgången av årsstämman 2016. Arvode till styrelsen beslutades oförändrat utgå med totalt 385 000 kronor, varav 110 000 kronor till ordföranden och 55 000 kronor till var och en av de övriga styrelseledamöterna.

Årsstämman beslutade vidare om omval av auktoriserade revisorn Bertil Raue för en mandatperiod om ett år. Arvode till revisorn beslutades utgå enligt avtal.

För ytterligare information kontakta VD Jonas Jönmark, 0703 - 655 400.

Taggar: