Ambea förvärvar Stöd och Resurs

Ambea förvärvar Curation Holding AB (”Stöd och Resurs”) som blir en del av Nytida. Förvärvet kompletterar och stärker Nytidas befintliga verksamhet inom boende, daglig verksamhet och korttidsvistelse för barn och vuxna med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Köpeskillingen uppgår till 302 miljoner.

Stöd och Resurs verksamhet omfattar totalt 16 egen-regi enheter med 67 bäddar och 140 platser inom daglig verksamhet och korttidsvistelse. Bolaget som grundades 1997 har drygt 145 anställda och finns i Stockholm och Västra Götaland. Omsättningen under räkenskapsåret 2016/2017 uppgick till 127 MSEK.

- Vi är mycket glada över att Stöd och Resurs valt att bli en del av Nytida. Stöd och Resurs är väletablerade, har en stark position på marknaden och genom förvärvet breddar vi Nytidas erbjudande inom LSS och SoL, säger Fredrik Gren, vd Ambea.

Telefon: +46 73 143 17 68

Denna rapport är sådan information som Ambea AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 maj 2018.