• Ambea/

Daniel Warnholtz, CFO och vice VD, har beslutat sig för att lämna Ambea efter 8 år

Daniel Warnholtz började på Ambea 2011 och har spelat en viktig roll i att bygga och utveckla Ambea till positionen som Skandinaviens största omsorgsaktör. Som bolagets CFO och vice VD har han varit ett stort stöd i det dagliga ledarskapet och han var huvudansvarig för Ambeas börsnotering 2017. Daniel Warnholtz har även starkt bidragit i en rad förvärv, bland annat Aleris omsorgsverksamhet som fördubblande Ambeas omsättning.

- Daniel Warnholtz har varit en nyckelmedarbetare inom Ambea sedan 2011 och varit en viktig samarbetspartner för mig i det stora utvecklingsarbete vi har bedrivit genom åren. Daniel har varit en mycket uppskattad medarbetare inom organisationen, ledningen och styrelsen. Jag önskar Daniel lycka till och vill samtidigt tacka för att han bidragit till företagets framgång, säger Fredrik Gren, vd Ambea.

- Jag är stolt över vad vi åstadkommit under dessa år och känner att det nu är rätt tidpunkt att låta nya krafter driva arbetet vidare, säger Daniel Warnholtz, CFO Ambea.

Processen med att utse en efterträdare inleds och Daniel Warnholtz fortsätter som CFO fram tills dess att en efterträdare är på plats.

Jacob Persson, IR-chef
Telefon: +46 (0)708 64 07 52
E-post: ir@ambea.se

Telefon: +46 (0)10 33 00 501