Flaggning avseende Ambeas innehav av egna aktier

Efter återköp genomförda i enlighet med ett av styrelsen i Ambea AB (publ) beslutat återköpsprogram hade bolaget den 22 februari 2023 ett totalt innehav av egna aktier om 4 757 388 aktier, vilket motsvarar 5,03 procent av det totala antalet aktier och röster i bolaget. Bolagets innehav av egna aktier överskrider således fem procent av det totala antalet aktier och röster i bolaget.

Återköpen av egna aktier har gjorts med stöd av ett återköpsbemyndigande från årsstämman 2022 och styrelsens beslut att nyttja bemyndigandet genom att initiera det återköpsprogram som bolaget publicerade information om genom pressmeddelande den 2 november 2022.

Vid tidpunkten för detta pressmeddelande uppgår det totala antalet aktier och röster i bolaget till 94 617 996.

Denna information är sådan information som Ambea AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 15.00 den 23 februari 2023.

Informationen är sådan som Ambea är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-02-23 15:00 CET.

Ambea är Sveriges, Norges och Danmarks marknadsledande privata omsorgsföretag med omkring 950 enheter och omkring 31 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Bolaget grundades 1996, har huvudkontor i Solna och är noterat på NASDAQ i Stockholm.  www.ambea.se