Ingvild Kristiansen har utsetts till affärsområdeschef för Stendi

Ingvild Kristiansen har utsetts till ordinarie affärsområdeschef för Stendi, Ambeas norska verksamhet. Hon har varit tillförordnad affärsområdeschef för Stendi sedan april. Ingvild Kristiansen kommer att ingå i koncernledningen.

Ingvild Kristiansen har över tjugo års erfarenhet av vård- och omsorgsbranschen och har arbetat inom företaget i flera ledande positioner sedan 2007. Hon har bland annat varit vice vd för Stendi/Aleris Norge med ansvar för äldreomsorg och dessförinnan ansvarade hon för missbruk- och psykiatriverksamheten. Hon har en bred akademisk bakgrund med en master i organisation och ledarskap och är i grunden utbildad sjuksköterska.

- Ingvild Kristiansen har under sin tid som tillförordnad affärsområdeschef för Stendi visat på ett gott ledarskap och framgångsrikt påbörjat det viktiga arbetet med att vidareutveckla verksamheten och lägga grunden till den långsiktiga tillväxten, säger Fredrik Gren, vd Ambea.

- Jag är tacksam över förtroendet, det är givande att vara i en verksamhet som bidrar till att göra skillnad i människors vardag och som hjälper våra uppdragsgivare att utveckla omsorgen i Norge, säger Ingvild Kristiansen, affärsområdeschef Stendi.

Om Ingvild Kristiansen
Ingvild Kristiansen har arbetat inom företaget i flera ledande positioner sedan 2007. Hon har bland annat varit vice vd för Stendi/Aleris Norge med ansvar för äldreomsorg och dessförinnan ansvarade hon för missbruk- och psykiatriverksamheten.

Jacob Persson, IR-chef
E-post: ir@ambea.se

Ambea är Sveriges, Norges och Danmarks marknadsledande privata omsorgsföretag med omkring 900 enheter och omkring 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Bolaget grundades 1996, har huvudkontor i Solna och är noterat på NASDAQ i Stockholm.  www.ambea.se