VD och koncernchef Fredrik Gren lämnar Ambea

Ambeas VD och koncernchef Fredrik Gren har meddelat styrelsen att han beslutat att lämna bolaget. Fredrik Gren kommer att stanna kvar i sin nuvarande roll fram till årsskiftet och styrelsen påbörjar nu rekryteringsprocessen efter en ny VD.

Efter snart nio år på Ambea lämnar Fredrik Gren på egen begäran rollen som bolagets VD och koncernchef.

‒ Jag är stolt över den utveckling Ambea har haft och är tacksam över att ha haft förmånen att få arbeta med Ambeas alla engagerade och kompetenta medarbetare. Ambea är ett fantastiskt bolag med en viktig samhällsroll att ge stöd och omsorg till barn, vuxna och äldre, säger Fredrik Gren, VD Ambea.

‒ Jag vill tacka Fredrik för hans värdefulla insatser som vd och koncernchef under nio år. Under Fredriks tid har företaget transformerats och fokuserats på omsorg och är idag Skandinaviens ledande omsorgsföretag med hög kvalitet i allt som ledstjärna, säger Lena Hofsberger, styrelseordförande i Ambea.

Lena Hofsberger, styrelseordförande
E-post: lena.hofsberger@hofsberger.se

Jacob Persson, Head of Group Business Control & Investor Relations
E-post: ir@ambea.se

Denna information är sådan som Ambea AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 juni 2020 klockan 16:00 CET.

Ambea är Sveriges, Norges och Danmarks marknadsledande privata omsorgsföretag med omkring 900 enheter och omkring 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Bolaget grundades 1996, har huvudkontor i Solna och är noterat på NASDAQ i Stockholm.  www.ambea.se