AMF Fastigheter hyr ut till ÖoB i Nordstan i Göteborg

Ny hyresgäst hos AMF Fastigheter blir detaljhandelskedjan ÖoB som öppnar en ny citybutik i gallerian Nordstan i Göteborg.

AMF Fastigheter har tecknat avtal med Runsvengruppen, som bedriver lågprishandel genom ÖoB, om cirka 840 kvadratmeter i Nordstan. Den nya galleriabutiken öppnar 8 september på Postgatan i Nordstan.

ÖoB är idag en av Sveriges ledande affärskedjor med cirka 89 varuhus runt om i landet. En strategisk satsning görs nu på etableringar i gallerior och citylägen.

-       ÖoB är idag ett självklart inslag i många köpcentra och på handelsplatser runt om i Sverige, nu även i Göteborgs hetaste handelsnav, Nordstan. Vi ser fram emot ett gott samarbete med ÖoB, säger Jenny Ahlin, uthyrare retail på AMF Fastigheter.

AMF Fastigheter, som är ett dotterbolag till pensionsbolaget AMF, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd med ett marknadsvärde på cirka 25 miljarder kronor. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm och Göteborg. I Göteborg är AMF Fastigheter delägare i Nordstan med totalt cirka 20 500 kvadratmeter kontors- och butikslokaler. I Norra Gårda äger AMF Fastigheter kontorsfastigheten Gårda 13:6.

Jenny Ahlin, uthyrare retail AMF Fastigheter, 070-208 68 31
Per Helgesson, fastighetschef AMF Fastigheter, 070-537 00 79