AMF Fastigheter hyr ut till Proffice i Europahuset

Proffice blir ny hyresgäst hos AMF Fastigheter och flyttar sitt huvudkontor till Europahuset på Regeringsgatan 65 i Stockholm.

Bemanningsföretaget hyr ca 3 500 kvadratmeter i Europahuset mitt i city. Flytten planeras till mars 2013. Europahuset på 17 000 kvadratmeter blir därmed fullt uthyrt.

- Vi är mycket glada över att Proffice har valt att flytta sin verksamhet till moderna och flexibla lokaler i Europahuset. Det är ett av Stockholms mest centrala och attraktiva kontorslägen. Vi ser fram emot ett gott samarbete, säger Niclas Österberg, uthyrningschef kontor på AMF Fastigheter.

AMF Fastigheter har under flera år arbetat med att utveckla kvarteren runt Europahuset. I våras invigdes närliggande MOOD Stockholm, en handelsplats med ca 60 butiker och flera omtalade restauranger.

Proffice har idag över 10 000 medarbetare på cirka 100 kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

__________________________________________________________________

Niclas Österberg, uthyrningschef kontor, AMF Fastigheter, 073-041 80 40
Charlotta Liljefors Rosell, affärsområdeschef kontor, AMF Fastigheter, 070-324 23 83

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd med ett marknadsvärde på cirka 31 miljarder kronor. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm och Göteborg, med fokus på Stockholms city.  Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian, MOOD Stockholm och CityCronan i Stockholm samt del av Nordstan i Göteborg. AMF äger även hälften av bostadsföretaget Rikshem med bostads- och samhällsfastigheter värda cirka 14 miljarder kronor.