AMF Fastigheter säljer tomträtten Gångaren 11

AMF Fastigheter säljer tomträtten till fastigheten Gångaren 11 till Allianz Real Estate, som agerar för Allianz Group.

Fastigheten Gångaren 11 byggdes 2009 och är belägen på västra Kungsholmen, på Lindhagensgatan. Fastigheten omfattar cirka 30 000 kvadratmeter kontor med Skandia som hyresgäst.

• Vi är glada att ägandet av Gångaren 11 övertas av Allianz Real Estate som är en global fastighetsägare. Genom försäljningen fortsätter vi att fokusera vår verksamhet till utvalda kluster i Stockholmsområdet, säger Fredrik Ronvall, transaktions- och analyschef AMF Fastigheter.

AMF Fastigheter har som övergripande uppdrag att bidra till en hög och stabil avkastning till AMF:s pensionssparare.

Allianz Real Estate tillträder fastigheten 1 oktober 2018. Fastighetstransaktionen sker genom bolagsförvärv med ett underliggande fastighetsvärde om cirka 1,8 Mdr kr.

Marcus Hallberg, presskontakt
marcus.hallberg@amffastigheter.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 38 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 62 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se