DNB ny hyresgäst hos AMF Fastigheter

DNB blir ny hyresgäst hos AMF Fastigheter och flyttar sitt Stockholmskontor till Regeringsgatan 59. Flytten är planerad till hösten 2015.

Finanskoncernen DNB:s nya kontor omfattar ca 4900 kvadratmeter i CityCronan, Regeringsgatan 59, i närheten av handelsplatsen Mood Stockholm.

– Vi är glada att DNB valt att flytta sitt Stockholmskontor till moderna lokaler i ett av citys bästa kontorslägen. Vi ser fram emot ett gott samarbete, säger Niclas Österberg, uthyrningschef på AMF Fastigheter.

AMF Fastigheter fortsätter att utveckla kvarteren kring Mood Stockholm. Flera intressanta diskussioner med möjliga kontorshyresgäster pågår för närvarande.

Niclas Österberg, uthyrningschef, 08-791 24 91 niclas.osterberg@amffastigheter.se

Cecilia Elovsson, PR och information, 08-696 31 10 cecilia.elovsson@amffastigheter.se

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm. Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian, MOOD Stockholm och CityCronan i Stockholm. Marknadsvärdet uppgår till drygt 41 miljarder kronor inklusive delägarskap i bostadsföretaget Rikshem.