Kvalitetsburgare och unikt möbel- och vinkoncept till Stockholmsverken

En möbelstudio som förvandlas till vinbar på kvällen och riktigt bra hamburgare lagade från grunden. Utbudet av mat och dryck i Stockholmsverken på Södermalm växer ytterligare när Gemla vinbar och studio och Phil’s Burger slår upp dörrarna i mitten av oktober.

Det nygamla området Stockholmsverken på Södermalm växer som destination för mat, dryck och umgänge. Park Café, veganska Gigafood och vietnamesiska Bun Bun har nyligen öppnat, och inom kort får det tidigare industrikvarteret tillskott av ytterligare två aktörer när Phil’s Burger och Gemla vinbar och studio öppnar.

- Vi är glada över att ha hittat en lokal som passar bra för vårt format i ett område där det finns både starkt företagande och många boende. Södra station skapar en hög genomströmning av människor vilket ökar vår synbarhet och möjligheten att hitta nya gäster. Stockholmverken och AMF Fastigheter har skapat bra förutsättningar för oss att lyckas, säger Peder Skaj, grundare till Phil’s Burger.

Phil’s Burgers ambition är att med de bästa råvarorna och genom att själva göra allt från grunden servera de godaste hamburgarna. Den nya restaurangen i Stockholmsverken blir den tolfte sedan starten 2014 och kommer att servera både lunch och middag.

Gemla vinbar och studio är ett samarbete mellan den erfarna sommelieren Anna Mellfors och Benny Hermansson, ägare av Gemla Möbelfabrik. Naturligt, hållbart och hantverksmässigt är ledorden för det nya konceptet som kombinerar handgjorda möbler i böjträ och hantverksvin utan tillsatser.

- Äntligen kan vi öppna en av mina drömmar - Gemla vinbar och studio. En kreativ mötesplats för arkitekter och kunder på dagen och en självklar träffpunkt för alla som älskar ärligt vin och god mat på kvällar och helger. Hantverket och hållbara råvaror är den gemensamma nämnaren för båda, säger Benny Hermansson.

- Det känns väldigt kul att välkomna två nya aktörer till Stockholmsverken och ytterligare stärka området som en destination för mat och dryck. Phil’s Burgers vällagade burgare tror vi är ett efterlängtat tillskott, och Gemla vinbar och studios spännande koncept med handgjorda möbler och hantverksvin passar perfekt in i det här området där nya idéer och kreativitet flödar, säger Per Helgesson, marknadsområdeschef på AMF Fastigheter.

Gemla vinbar och studio planerar att öppna den 15 oktober på Magnus Ladulåsgatan 8D, och Phil’s Burger den 20 oktober på Magnus Ladulåsgatan 2B.

För mer information, vänligen kontakta:
Bodil Hassel, kommunikatör AMF Fastigheter
Email: bodil.hassel@amffastigheter.se

• • •

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 35 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 73 miljarder kronor. Läs mer påwww.amffastigheter.se