Malin Lövemark ny affärsområdeschef Kontor

AMF Fastigheter har rekryterat Malin Lövemark till ny chef för affärsområde Kontor. Affärsområdeschefen ingår i AMF Fastigheters ledningsgrupp.

Malin Lövemark har lång bakgrund inom fastighetsbranschen. Hon kommer senast från Atrium Ljungberg där hon arbetat med strategisk utveckling av större fastighetsområden med kontors- och handelsfastigheter. Malin Lövemark är civilingenjör från KTH med inriktning mot fastighetsekonomi.

– Med Malin Lövemarks breda erfarenhet och kompetens inom förvaltning och fastighetsutveckling stärker vi affärsområde Kontor. Malins intresse och fallenhet för verksamhetsutveckling kommer också att bidra positivt till företagsledningens arbete, säger Mats Hederos, vd AMF Fastigheter.

AMF Fastigheters fastighetsbestånd utgörs till största del av kontor. Huvuddelen av kontorsfastigheterna finns i Stockholm city. AMF Fastigheter har också flera fastigheter på Södermalm, Kungsholmen, Marieberg, Lindhagen, Stora Essingen och i Sundbyberg. Affärsområdet har ett trettiotal medarbetare.

– Jag ser fram emot att tillsammans med mina nya medarbetare bidra till att utveckla AMF Fastigheter ytterligare. Ett attraktivt bestånd, tydligt affärsfokus och ägarens långsiktighet är faktorer som tilltalar mig, säger Malin Lövemark.

Malin Lövemark börjar hos AMF Fastigheter i januari 2014.

Mats Hederos, vd AMF Fastigheter, 08-696 31 83 mats.hederos@amffastigheter.se
Cecilia Elovsson, PR och information, 08-696 31 10 cecilia.elovsson@amffastigheter.se

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm. Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian, MOOD Stockholm och CityCronan i Stockholm. Marknadsvärdet uppgår till cirka 41 miljarder kronor inklusive delägarskap i bostadsföretaget Rikshem.