Ny centrumchef till Gallerian på Hamngatan

AMF Fastigheter har rekryterat Tobias Edberg till ny centrumchef för Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Han ersätter Anders Pettersson som tillträder en nyinrättad tjänst som kommersiell chef för alla AMF Fastigheters innerstadsgallerior.

Tobias Edberg har lång och bred erfarenhet inom retail och kommer närmast från Vasakronan där han har arbetet som fastighetschef och affärsutvecklare. Han börjar hos AMF Fastigheter i april 2013.

– Med Anders Pettersson som kommersiell chef för alla våra gallerior och Tobias Edberg som centrumchef för Gallerian på Hamngatan vässar vi handelskompetensen inom AMF Fastigheter ytterligare, säger Karolin Forsling, affärsområdeschef retail, AMF Fastigheter.

– Jag ser fram emot att få vara en del av AMF Fastigheter och vidareutveckla Gallerians position som en av Sveriges mest framgångsrika handelsplatser, säger Tobias Edberg, tillträdande centrumchef, AMF Fastigheter.

Karolin Forsling, affärsområdeschef retail, 070-608 79 92, karolin.forsling@amffastigheter.se
Cecilia Elovsson, PR och information, 072-541 67 46, cecilia.elovsson@amf.se

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm och Göteborg, med fokus på Stockholms city. Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian, MOOD Stockholm och CityCronan i Stockholm. Marknadsvärdet uppgår till cirka 40 miljarder kronor inklusive delägarskap i bostadsföretaget Rikshem.