Två nya ledamöter till AMF Fastigheters styrelse

Vid AMF Fastigheters extra bolagsstämma den 25 april valdes Agneta Jacobsson till ny styrelseledamot. Ny i styrelsen är också Lars-Åke Bokenberger. Avgående styrelseledamöter är Gustaf Hermelin och Lars Åberg.

Agneta Jacobsson har över 20 års erfarenhet från ledande befattningar inom fastighetsbranschen. Sedan 1984 har hon arbetat på fastighetstjänsteföretaget DTZ och är idag vd för DTZ Sverige.

– Med sin gedigna bakgrund kommer Agneta att bidra med värdefull kompetens i AMF Fastigheters styrelsearbete. Vi är glada att Agneta har tackat ja till detta uppdrag och välkomnar henne till styrelsen, säger AMF Fastigheters styrelseordförande Peder Hasslev.

AMF Fastigheters styrelse består därmed av nedanstående sex ledamöter:

Ordförande Peder Hasslev, chef kapitalförvaltning och vice vd AMF
Agneta Jacobsson, vd DTZ Sverige
Bo Liffner, fd vd Ica Fastigheter
Per-Olov Karlsson, fastighets- och utvecklingschef Home Properties
Lars-Åke Bokenberger, aktiechef Sverige AMF
Per-Erik Karlsson, chefsjurist AMF

Cecilia Elovsson, Information AMF, 072-541 67 46, cecilia.elovsson@amf.se

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm. Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian, MOOD Stockholm och CityCronan i Stockholm. Marknadsvärdet uppgår till cirka 40 miljarder kronor inklusive delägarskap i bostadsföretaget Rikshem.