AniCura utser Anna Hjälmdahl Trygg till Verksamhetschef i Östergötland

AniCura, ledande inom högkvalitativ djursjukvård för sällskapsdjur, utser Anna Hjälmdahl Trygg till Verksamhetschef i Östergötland. Rekryteringen innebär strategisk, operativ samt administrativ förstärkning för AniCuras verksamheter i regionen.

Anna Hjälmdahl Trygg har många års erfarenhet av chefs- och ledarskapsarbete inom humanvården. Närmast kommer Anna från tjänsten som enhetschef vid Barn- och ungdomssjukhuset på Universitetssjukhuset i Linköping, med ansvarsområde inom onkologi, neurokirurgi och diabetes. Fokus har varit på utveckling och förändringsarbete. Tidigare var Anna biträdande verksamhetschef för barnkliniken i Sörmlands län och dessförinnan verksam vid Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Anna har en sjuksköterskeexamen samt olika ledarskapsutbildningar bl.a. från Karolinska Institutet.

AniCuras djursjukhus och djurkliniker i Östergötland innefattar AniCura Norsholms Djursjukhus, AniCura Djurdoktorn i Linköping, AniCura Kneippens Veterinärpraktik i Norrköping samt AniCura Smådjursmottagningen i Finspång. Som Verksamhetschef i Östergötland kommer Anna i ett första skede att fokusera på verksamhetsplanering, övergripande strategi och samarbete.

”Jag ser det som väldigt roligt och spännande att få vara med på den resa AniCura nu gör och interagera med de många duktiga medarbetare som med stor skicklighet och hjärta är väldigt hängivna sitt yrke. Min drivkraft är att, utifrån dagens verksamheter, skapa en välfungerande organisation i Östergötland. För mig är det oerhört viktigt med delaktighet och att låta alla medarbetare växa! Det finns många fördelar av att vara del av en större organisation vad gäller tillgång till kompetens, utbildning och administration”, säger Anna Hjälmdahl Trygg.

”Vi hälsar Anna varmt välkommen till AniCura. Hennes långa erfarenhet av ledarskap inom vårdsektorn, i kombination med ett humanistiskt perspektiv, blir en positiv tillgång i vår verksamhetsutveckling. Jag är övertygad om att vi kommer att åstadkomma mycket bra för patienter, djurägare och medarbetare i regionen”, säger Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura.

Anna Hjälmdahl Trygg tillträder som verksamhetschef den 15 september 2014.

Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura, +46 730 505 050

AniCura är ledande inom högkvalitativ djursjukvård för hund, katt och övriga sällskapsdjur. Företaget föddes ur idén att med gemensamma resurser skapa en bättre djursjukvård. 2011 etablerades AniCura som den första sammanslagningen av djursjukhus i Norden och är idag det enda Nordiska djursjukvårdsföretaget med exklusivt fokus på sällskapsdjur.

AniCura erbjuder ett komplett utbud av medicinska och kirurgiska tjänster. Detta innefattar alltifrån förebyggande vård och bassjukvård, till avancerad diagnostik, intensivvård och kirurgiska ingrepp. Företaget erbjuder även rehabilitering, sjukgymnastik och kostrådgivning samt utvalda djurfoder och vårdprodukter.

Företaget består av flera av Nordens mest välrenommerade djursjukhus och djurkliniker, erbjuder djursjukvård på 60 orter och har över 1 000 anställda. AniCura tar årligen emot en halv miljon patienter och är en ledande utbildnings- och remissinstans.

AniCura ägs av ett större antal medarbetare, Stiftelsen Djursjukhus i Stor-Stockholm, det svenska investmentbolaget Fidelio samt Nordic Capital.

Mer information på www.anicuragroup.com

Taggar:

Citat

Jag ser det som väldigt roligt och spännande att få vara med på den resa AniCura nu gör och interagera med de många duktiga medarbetare som med stor skicklighet och hjärta är väldigt hängivna sitt yrke. Min drivkraft är att, utifrån dagens verksamheter, skapa en välfungerande organisation i Östergötland. För mig är det oerhört viktigt med delaktighet och att låta alla medarbetare växa! Det finns många fördelar av att vara del av en större organisation vad gäller tillgång till kompetens, utbildning och administration.
Anna Hjälmdahl Trygg
Vi hälsar Anna varmt välkommen till AniCura. Hennes långa erfarenhet av ledarskap inom vårdsektorn, i kombination med ett humanistiskt perspektiv, blir en positiv tillgång i vår verksamhetsutveckling. Jag är övertygad om att vi kommer att åstadkomma mycket bra för patienter, djurägare och medarbetare i regionen.
Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura