Apollo anar Lisa-effekt på Playitas

Bokningarna till Playitas och Fuerteventura har ökat med 135 procent de senaste fyra veckorna. En Lisa Nordén effekt kan anas ligga bakom den stora efterfrågeökningen.

Apollo har sedan 2010 samarbetat med svenska Triathlonförbundet. I december valde Lisa Nordén att förlägga sin vinterträning till Apollos familje- och sportresort Playitas. Sedan dess har bokningarna ökat med 135 procent.

-         Det är klart att Lisas val av plats för att sköta sin vinterträning är en lyckoträff för oss. Hon tog storslam på Idrottsgalan nyligen och att hon vann Jerringpriset är ett tecken på att svenskarna verkligen har tagit henne till sitt hjärta. Det i kombination med den stora efterfrågan på träningsresor som finns överlag har visat sig vara en fantastiskt bra kombination, säger Kajsa Moström Apollos informationschef.

Apollo ökade under 2012 utbudet av resor till Fuerteventura och Playitas med 54 procent. Förra året var det fler än någonsin som besökte Playitas, men det kommer att toppas under 2013 då Apollo för första gången erbjuder Fuerteventura även på sommaren.

Playitas erbjuder unika träningsmöjligheter för både elitidrottare och den vanlige motionären. Under loven erbjuds dessutom Kids Sports Academy där barn och ungdomar mellan 5-18 år har möjlighet att träna under ledning av Playitas professionella ledare. Kids Sports Academy är gratis och ingår i resans pris.

Prisexempel:
4948 kronor per person med del i enrumslägenhet. Avresa 11/6 från Arlanda.

För mer information kontakta: Pernilla Enkler, informatör Apollo, tel: 08-673 85 30, 070-721 95 21