Apollo blir fullvärdig medlem i Coops medlemsprogram

Nu kan alla som har ett Coop MedMerakort få både återbäring och 500 kronor i rabatt när de bokar sin resa hos Apollo. När Apollo i mitten av november går in som Coop MedMera Partner så kan kunden även välja att betala resan med insamlad medlemsåterbäring. Dessutom blir själva bokningen mycket enklare när den gamla resechecken försvinner. Det enda som behövs för att få alla fördelarna är ett Coop MedMera-kort och att resan bokas på coop.se.

Förutom att alla Coop-medlemmar får 500 kronor i rabatt per bokning får de även 1 procents återbäring när de bokar en resa med Apollo. Återbäringen ges på hela resans belopp, det vill säga även på hyrbil, reseförsäkring och andra frivilliga tillval.

Apollo har samarbetat med Coop sedan 20007. Fler än 100 000 kunder har sedan starten bokat sin Apollo-resa på coop.se.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.