• Apollo/

Apollo erbjuder Luleåborna direktflyg till Turkiet, Kreta och Rhodos sommaren 2013

Sommaren 2013 erbjuder Apollo mer än 4000 platser från Luleå Airport direkt till sommarfavoriterna Turkiet, Kreta och Rhodos. Att resa från sin hemmaflygplats blir allt mer populärt, de senaste två åren har Apollo ökat sina avresor från de lokala flygplatserna med 45 procent.

Försäljningen av sommaren 2013 års resor har funnit bokningsbara sedan september. Bokningsingången så här långt ser mycket bra ut. Men hur försäljningen av sommarens resor verkligen ser ut kommer att gå bättra att uttala sig om dagarna efter nyår. Det är då den riktiga reseruschen brukar sätta in.

-          Det slår aldrig fel. Varje år efter jul och nyår är det många som bestämmer sig för hur och var de ska spendera sin sommarledighet. Det är precis om att man behöver något att se fram emot efter jul- och nyårshelgen och vad passar då inte bättre än att drömma om sommaren, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

I sommar erbjuder Apollo Luleåborna att flyga direkt till Turkiet, Kreta och Rhodos. Tre av svenskarnas populäraste resmål som de senaste åren har ökat med 30 procent.

Rhodos är sommarens favorit

-          Grekland fortsätter att vara sommarens stora favorit och har redan bokat 16 procent mer jämfört med förra året. Där Rhodos är en av storsäljarna och det mycket tack vare vårt stora engagemang i hotellet Mythos Beach. Till sommaren 2013 utökar vi programmet på Rhodos med åtta nya hotell, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Två av hotellnyheterna är Mimosa Suites, det vuxnare alternativet om du vill bo mitt i pulsen i Rhodos stad. För de med barnasinnet kvar så erbjuder Apollo Epsilon i Faliraki, där har vuxna och barn närheten till Europas största vattenpark.

Apollos stolthet och favoriten Mythos Beach erbjuder lekland för de minsta och aktiviteter som crossfit till yoga för de större. Hotellet tilldelades 2012 "Certificate of Excellence" från Tripadvisor, som är ett bevis på goda recensioner och högt betyg från gästerna. Hotellet har också fått gott renommé för sin goda mat.

Turkiet fortsätter vara populärt

Turkiet har under de senaste åren seglat upp som svenskarnas nya semesterfavorit. Landet har under de senaste åren gjort stora investeringar i hotell och håller nu väldigt hög standard på boendet.

Till sommaren 2013 erbjuds Apollos kunder det spektakulära lyxhotellet, Kempinski Hotel The Dome i Belek. Här kan gästerna njuta av strand- och badliv men också av läcker mat, spabehandlingar och två intill liggande golfbanor.
De omtyckta Skärgårdskryssningarna finns kvar och kan kombineras med sol och bad.

Kreta – något för alla

Kreta är ytterligare en favorit för många svenskar som återkommer år efter år. Förra sommaren lanseras nyheten Plakias på Kreta, en stillsam oas på den södra delen av ön endast 40 minuter från Rethymnon. Här finns det gott om natursköna omgivningar.

Plakias passar extra bra för den som längtat efter en lugn och avkopplande semestertillvaro. Men även den som vill ge sig ut längs vandringslederna och upptäcka den vackra naturen till fots kommer trivas här. Bara några kilometer bort finner du den vackra Prevellistranden som ligger inramad av vajande palmer.

Landsortsflyg till Turkiet, Kreta och Rhodos sommaren 2013
Flyg från Luleå Airport direkt till resmålen:

Turkiet: Luleå – Antalya, 90 platser varje lördag mellan 27 april – 15 juni
Kreta: Luleå – Chania, 168 platser varje lördag mellan 11 maj – 15 juni samt