Apollo erbjuder ny hotellbokningssajt

Nu lanserar researrangören Apollo www.apollohotell.se, en ny hotellbokningssajt med fokus på kvalitet. Med den nya tjänsten ger Apollo sig in i ett nytt resesegment med en hotellbokningsfunktion som är anpassad till svenska kvalitetsmedvetna resenärer.

Det ska ses som ett första steg på vägen mot att bredda researrangörens verksamhet. Lågprisflyget och hotellbokningssajternas intåg på den svenska marknaden har ökat svenskarnas totala utlandsresande. Chartern har inte tappat kunder som en följd av det, men charterns andel av det totala utlandsresandet har minskat.

– I framtiden kommer vi att behöva ha en bredare produktportfölj som inkluderar enbart hotell eller flyg samt dynamiskt sammansatta paket, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo

På www.apollohotell.se erbjuder mer än 50 000 hotell från ledande hotellkedjor över hela världen. Och sökresultatet visar enbart hotell som har 3 stjärnor eller fler. Tripadvisors omdömen finns också med och inget hotell som får sämre än 3 i betyg av Tripadvisors medlemmar är med.

– Vi vet att svenskarna sätter hotellstandard väldigt hög i sitt sökande efter hotell. Apollo jobbar hårt med att hålla en hög kvalitetsnivå och då är det helt naturligt att vi kan erbjuda en hotellbokningsfunktion där man hittar bra hotell till bra priser, säger Kajsa Moström

Apollo har lagt stort fokus på att sajten ska vara användarvänlig så att bokningen blir så enkel som möjligt. Uppgivna priser inkluderar alla avgifter. Det finns en egen kundserviceavdelnings om kan hjälpa till för att säkerställa god kvalitet och god service för de som använder www.apollohotell.se