Apollo rekryterar ny nordisk marknadschef från Globen

Marie Lindqvist,  idag marknadschef för Stockholm Globe Arenas, tar över som ny svensk och nordisk marknadschef för Apollo/Kuoni Nordic den 1 oktober.

Marie har en bakgrund från upplevelseindustrin så väl som resebranschen. Hon kommer närmast från en tjänst som marknads- och kommunikationschef på Stockholm Globe Arenas. Innan dess var hon marknadschef för Kolmården och hon har även tidigare varit reklamchef på Fritidsresor. Nu ska hon jobba med att tydliggöra Apollos erbjudande nordiskt och specifikt på den svenska resemarknaden.

-          Apollo rustar sig för att ta en större del av den svenska resemarknaden. Marie kommer att leda marknadsföringssatsningen och samarbetet med den nya reklambyrån INGO. Dessutom har en ny chef för Apollo Sverige nyligen utsetts. Nina Hornewall tillträder sin roll som ansvarig för den Apollo i Sverige den 16 oktober, säger Mats Dahlquist, COO för Kuoni Nordic där Apollo i alla de nordiska länderna ingår.

-          - Det ska blir roligt att återvända till resebranschen och bli en del av Apollos fortsatta utveckling. Jag tror att mina erfarenheter att driva förändrings- och varumärkesarbete från andra, närliggande branscher kan bidra med nya perspektiv, säger Marie Lindqvist.

Resebranschen märker inte av den finansiella oron i världen utan noterar en av de bästa somrarna försäljningsmässigt. Försäljningen ökade med 29 procent i juli som fortsätter att vara en av de viktigaste månaderna på året i charterbranschen. Det urusla svenska vädret är naturligtvis en av förklaringarna. Det ser även ut att håll i sig i. Svenskarnas längtande efter sol och värme verkar omättlig och resebokningarna under hösten och vintern pekar uppåt med 6 procent.

För ytterligare information: Marie Lindqvist tfn 0767-73 93 52

eller Kajsa Moström, informationschef Apollo tfn 070-672 32 00