Apollo utökar Egypten till nästa vinter

Efterfrågan på resor till Egypten har varit hög sedan resorna till landet startade igen den 2 april. Hela 45 procent fler har bokat en resa till Egypten den senaste månaden jämfört med samma period förra året. Och Apollo har nu öppnat upp bokningen för resor till hela Egypten för den kommande vintern. Dessutom utökas utbudet med en ny ort.

Resorna till Egypten för vintern är nu bokningsbara och Apollo ser en tydlig efterfrågan från sina kunder att få komma tillbaks. Apollo som innan oroligheterna erbjöd det största utbudet av charterresor till Egypten återupptar sin satsning på att vara Sverige största arrangör av resor till Egypten. Och utökar nu sitt program med en ny ort, Nuweiba som ligger strax norr om Dahab. Nuweiba omges av magnifika berg och Röda Havets vackra sandstrand. Perfekt resmål för de som gillar att dyka och snorkla. Resenärerna kan välja mellan två hotell.

-         Resenärerna väljer att resa till Egypten för att landet erbjuder något specifikt. Du kan inte byta Egypten mot ett annat land och få samma utbud, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

En annan nyhet som erbjuds för vintern är Röda havets största vattenanläggning som finns på hotellet Serenity Fun City. Hotellet ligger i Makadi Bay och är perfekt för den leksugna familjen.

-         Det känns jättebra att kunna öppna hela Egypten igen. Det är inte bara våra resenärer som längtar efter Egypten även Egypten längtar efter sina turister, säger Kajsa Moström avslutningsvis.

Ytterligare en nyhet för vintern är att Apollo flyger dirket från Göteborg till Marsa Alam.

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-21 95 21

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.