Från Umeå till solen: Apollo sätter in 3 000 unika extraplatser

Vinterns försäljning rusar iväg och för att möta den norrländska efterfrågan som ligger på över 40 procent bättre än förra vintern, sätter Apollo in extraflyg från Umeå i vinter. Förutom 3 000 extraplatser kan Apollo för första gången som enda arrangör erbjuda rättvända flyg, det vill säga morgonflyg ut och eftermiddagsflyg hem – en lösning som innebär drygt två extra dagar i solen för umeåborna

-         Vi har sett en stor ökning i efterfrågan på resor till värmen i vinter från umeåborna så det känns fantastiskt att vi som enda arrangör kan erbjuda både 3 000 extra platser till en ny destination och bekväma flygtider från Umeå, säger Pernilla Enkler, informatör på Apollo. .

Förutom Gran Canaria kan nu även umeåborna åka direkt till Teneriffa på semester i vinter. 3 000 platser sätts in, med avgång en gång per vecka. Första extrainsatta flyget lyfter från Umeå till Teneriffa den 1 november.

Ut- och hemresetiderna ligger morgon och eftermiddag, vilket innebär störst utdelning av semestertiden på plats. Tidigare har man endast kunnat erbjuda sena utflyg och tidiga hemflyg, vilket inneburit kortare vistelse på resemålet. Tack vare ett unikt samarbete med SAS kan Apollo som enda arrangör från Umeå erbjuda denna bekväma flyglösning.

Teneriffa har många vackra pärlor som väntar på att upplevas av umeåborna.

För mer information kontakta: Pernilla Enkler, informatör Apollo, tel: 08-673 85 30, 070-721 95 21