Hög komfort med Apollo och Thai Airways till Thailand i vinter

Apollo inleder vintern 2013-2014 ett större samarbeta med Thai Airways. Samarbetet innebär att Apollo genom Thai Airways kan erbjuda en flygprodukt känd för sin goda service och höga komfort till lägre priser än föregående vinter. Utöver detta finns möjlighet till attraktiva kombinationsmöjligheter genom ett stop i Bangkok på hemvägen.

Samarbetet innebär direktflyg till Phuket från Arlanda med byte i Bangkok på hemvägen. Anslutningsflyg är möjligt från resten av Sverige. Dessutom betyder samarbetet att kan sänka priserna med 10 procent i genomsnitt jämfört med förra Thailandssäsongen.

-          Vi är väldigt nöjda med den här lösningen. Thai Airways är ett flygbolag känt för sin goda service och höga kundnöjdhet. Dessutom flyger de till kommande vinter Boeing 777-300ER och kan därmed erbjuda våra gäster en komfortklass där sköna liggstolar kan bokas, säger Kajsa Moström, Informationschef på Apollo.

Thai Airways erbjuder 348 platser fördelade på 24 stolar i Business klass och 18 stolar i Premium Ekonomi klass där samtliga säten har möjlighet till flera vilolägen, inklusive fullt liggläge. Även i den vanliga ekonomiklassen får resenären en skönare upplevelse med ökat benutrymme, egen tv-skärm och en lugnare atmosfär.

Arlanda-Phuket direkt med unikt byte på hemvägen
Apollo kan tack vare ett stop i Bangkok, på vägen hem, också erbjuda en unik möjlighet till 11 dagar sol och bad i kombination med tre dagar storstad. Direktflyget från Arlanda till Phuket har avgång varje torsdag och lördag under perioden november till mars.

-          Vi har sett en tydlig efterfrågan på att kombinera sol och bad med storstad och shopping. Tack vare vårt nya samarbete med Thai blir detta möjligt att genomföra på ett bekvämt sätt, fortsätter Kajsa Moström.

Apollos vinterprogram för Thailand tillsammans med Goa och Dominikanska Republiken släpps upp till försäljning 24/1.

För mer information kontakta: Pernilla Enkler, informatör Apollo, tel: 08-673 85 30, 070-721 95 21