Läge att fynda vinterresor – tusenlappar att spara

Svenskarnas sug efter vinterresor har varit omättligt sedan den historiskt regniga sommaren 2012. Det i kombination med en stark krona har lett till att rekord- många svenskar bokat en resa till solen i vinter. Hittills i år har 13 procent fler bokat en resa med Apollo än jämfört med samma tid förra året. Jul- och nyårsresorna är i princip slut, men för den som kan resa på andra tider finns läge att fynda en resa. Början av december samt resorna från mitten av januari och framåt är tidpunkten att hålla koll på för att fynda.

Den som är redo att resa redan i början av december kan göra riktiga fynd. Precis som den som väntar till mitten av januari och framåt. Just nu finns möjlighet att hitta resor som är betydligt billigare än resorna kring kul- och nyår. Prismässigt kan det skilja många tusenlappar.

-         I år har vi börjat vår januarirea redan nu. Så den som tänkt sig skänka en reseupplevelse i julklapp kan just nu hitta extra många resor till låga priser. Det går att fynda resor både till långväga resmål som Vietnam och Mexico, men även resmål som ligger lite närmare som Fuerteventura och Jordanien, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Den som tänkt sig resa bort i jul får skynda sig. 9 av 10 resor är redan bokade. Till de flesta resmål finns nu bara ströplatser kvar. Bäst läge att hitta en jul- och nyårsresa har du om du tittar på avgångar till Kanarieöarna och Egypten. Eller gör lite tvärtom, t ex bokar en vecka till ett långväga resmål eller två veckor till ett resmål på kortare avstånd.

Här finns våra sista minuten-erbjudanden http://www.apollo.se/erbjudanden/sista-minuten

Januarirea redan nu http://www.apollo.se/erbjudanden/kampanjer/vinterresor