Lisa Nordén övervintrar på Playitas

Lisa Nordén har valt att spendera sin vinter på Fuerteventura och träna på Apollos familje- och sportresort Playitas. Välkommen på pressträff på Fuerteventura den 10 december för att höra mer om Lisas framtidsplaner.

Sedan 2010 har Apollo/Playitas ett samarbete med Svenska Triathlonförbundet. Playitas som anläggning med sitt stora utbud av träningsfaciliteter och Fuerteventura som ö med fantastiska möjligheter till träning passar triathleter utmärkt.

När Lisa Nordén efter flera år i Australien sökte efter en ny plats att kunna bo och träna på var valet av Playitas på Fuerteventura lätt.

-          Playitas erbjuder fantastiska möjligheter för mig att träna på. På Playitas har jag bästa tänkbara träningsmiljö precis utanför dörren när jag vaknar. Vädret är stabilt och jag har många andra triathleter runtomkring mig. Det enda jag behöver lägga energi på är träningen, säger Lisa Nordén.

En gång i veckan kommer det finnas möjlighet för den som vill följa med henne på ett av hennes ordinarie träningspass. Det enda som krävs är att man kan ta sig hem på egen hand om man inte orkar hålla hennes tempo. Men även lugnare pass utlovas.

En presskonferens kommer att hållas på Fuerteventura den 10 december, kl 10.00 i Puerto del Rosario. Då berättar Lisa om sin kommande satsning framöver. Vad händer 2013?

Apollo erbjuder möjligheter för de journalister som är intresserade att delta i presskonferensen att åka till Fuerteventura den 9 december och hem den 11 december. Möjligheten att stanna en vecka finns naturligtvis. Pris vid förfrågan.