Nu får Apollos kvalitetsteam hjälp av resenärerna att testa resor

Under våren ger Apollo sina gäster i uppdrag att testa resor i strävan efter att nå bästa möjliga kvalitet. Projektet ska leda till nya insikter om resenärens förväntningar och behov. I en riksomfattande turné hålls uttagningar för gästtestarna för allmänheten i Göteborg, Malmö, Luleå och Stockholm under januari och februari. Familjer, singlar, par – alla är välkomna.

Att testa resor är inget nytt för Apollo. Medarbetarna vänder ut och in på resor varje dag och lyssnar på resenärernas synpunkter och önskemål för att utveckla resorna och möta alla drömmar och förväntningar. Varenda detalj är viktig. Apollos senaste reklam där Apollo Crew kvalitetssäkrar hotell, pooler, stränder osv är ett sätt att illustrera det.

Gästernas åsikter spelar redan idag en viktig roll för Apollo.
− Kvalitet är enormt viktigt för oss. Vi har gjort en fantastisk kvalitetsresa de senaste åren och framgångarna har sporrat oss att sträva ännu högre. Vi är i förtroendebranschen och vill att våra gäster ska förstå att vi gör allt för att överträffa deras förväntningar på resan. Därför är det så viktigt att få höra deras åsikter, vilket vi gör varje dag, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

− Att skicka iväg gästtestare på en utvald resa innebär att ge någon i huvuduppgift att testa resans alla delar, vilket kan ge oss nya perspektiv och insikter. Spännande och väldigt värdefullt, fortsätter Kajsa Moström.

2010 skickade Apollo iväg gästtestare till Mythos Beach på Rhodos med stor framgång. Några bloggare reste dit inför lanseringen och rapporterade hem vad som behövdes för att hotellet skulle bli så bra som möjligt. Bloggarna bidrog till att göra hotellet bättre med små saker som betyder mycket för semesterupplevelsen. Resultatet blev fler krokar och papperskorgar, och stranden fick fler solstolar.

Finns det redan idag ett intresse för att bli gästtestare?
− Absolut. Kunderna har uppenbart förstått budskapet i reklamen. Att testa resor har väckt ett starkt intresse, vilket är kul. Sedan starten av Apollo Crew har vi fått många mail och samtal från kunder som vill bli gästtestare, och på så vis föddes idén om den här turnén. Vi vill ge alla en möjlighet att bli gästtestare, säger Kajsa Moström.

Gästtestarturnén i korta ord
Den första uttagningen äger rum i Göteborg den 21 januari, därefter går den vidare varje lördag till Malmö, Luleå och Stockholm. Vid uttagningen utför varje deltagare en uppgift inför en jury som sedan väljer ut de bästa kandidaterna. De slutgiltiga gästtestarna presenteras den 17 februari.

Som gästtestare får man i uppdrag att resa på en av Apollo utvald resa under en vecka våren 2012. I uppdraget ingår att testa resan utefter en checklista och berätta om sina upplevelser för andra, i huvudsak genom sociala medier. Resorna ser olika ut beroende på destination och man kan få resa exempelvis som par, familj eller singel till Jordanien, Thailand, Egypten eller Kanarieöarna.

Följ händelserna och läs mer om Gästtestarturnén på www.apollo.se eller www.enbattreresa.se/gästtestare.

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-21 95 21

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.