• Apollo/

Nu kan du boka din nästa vintersemester Apollos resor till Gran Canaria och Thailand finns att redan att boka

Redan nu går det att boka ett urval av resor till nästa vinter på apollo.se. Det är resor till Thailand och Gran Canaria som blir möjliga att boka redan nu. Den innevarande vintern är det två av de mest bokade destinationerna. Därför släpps de extra tidigt till försäljning.

Nästa jul- och nyårshelg ser ut att bli optimalursemestersynpunkt. Så det kommer att vara många som är sugna på att paxa sin plats i solen nästa jul- och nyår. Då går det inte åt lika många semesterdagar som i år för att få en lång sammanhängande ledighet. Det är framförallt resor under jul och nyår samt till skolornas övriga lov som brukar gå åt först.

- Ska man fira jul och nyår utomlands, framförallt i Thailand under en så arbetartagarvänlig jul som nästa år gäller det att vara ute i god tid. Och vi vet att under jul- och nyårshelgen är det många som funderar över hur man vill tillbringa nästa års julledighet. Med sill och skinka eller med sand mellan tårna, sägerKajsaMoström informationschef på Apollo.

Apollo erbjuder en rad hotellnyheter både iThailandoch på Gran Canaria.

På Gran Canaria ökar Apollo sitt utbud nästa år. Det är framförallt iPuerto Ricooch Meloneras som Apollo satsar stort. Bl a med ett helt nyupprustat hotell i Puerto Rico som kommer att säljas under namnet Marina Bay Viw fd Ipanema.

Även den kommande vintern går det att resa med charterns bekvämaste flyg på Apollos långflygningar. Novairs erbjuder förstaklasskomfort mot pristillägg genom Novair Excellent. Det ger tillgång till branschens bästa benutrymme på 142 cm med många vilolägen, inklusive sovställning. Andra bekvämligheter är egen stor tv-skärm, läslampa, avskärmning från grannpassagerare samt strömuttag för datorn och tillgång till lounge och Vip-service vid ankomst.

- Denna vinter har platserna i Excellent klassen sålt slut rekordsnabbt, säger Kajsa Moström. Så den som vill åka bekvämt tillThailandska inte vänta allt för länge med att boka.

A330 är ett stort och luftigt flygplan som tar 299 passagerare, och har ett ökat benutrymme i turistklass på ca 3 cm jämfört med de plan som tidigare trafikerat dessa sträckor. På alla platser finns dessutom individuella TV-skärmar med bra underhållning för alla åldrar.

Apollos resterande vinterprogram och nyheter släpps längre fram.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.