Passa på att resa nu – nu hittar du de billigaste resorna till solen

Har du semester kvar och en längtan efter sol? Passa på att resa nu. Priserna kommer inte att bli lägre än så här den här vintersäsongen. Det förutspår Apollo som tittat i bokningskulan för de kommande veckorna och resterande vintersäsongen.

Traditionellt brukar det finnas givna perioder under året då det är billigare att resa än annars. Skolstart, början av december, från mitten av januari och i slutet av vintersäsongen. I år ser det inte ut att bli något undantag från den regeln. Priserna på resor efter skolorna startat i januari och under resten av januari ser ut att kunna bli de lägsta under denna vintersäsong.

-          Eftersom påsken ligger redan i slutet av mars så kommer priserna inte sjunka i slutet av vintersäsongen som de brukar, utan i år hålls efterfrågan uppe pga av att påskledigheten infaller då, säger Åsa Johnsson, informatör på Apollo.

-          Har man tänk sig att satsa på att resa någonstans utan att ha bokat långt i förväg och vill komma så billigt undan som möjligt så ska man nog passa på att resa nu. Kan man dessutom vara borta i två veckor så kan man göra riktigt klipp, säger Åsa.

Två veckor till Indien t ex kostar inte mycket mer än en vecka till Kanarieöarna. Solsäkra Egypten bjuder på mycket låga priser och vill man upptäcka vinterns nyhet Langkawi i Malaysia är det nu man ska passa på.

Här finns en förteckning över exempel på sista-minuten-resor:

Avresa 18/1 från Arlanda, 14 dgr, Goa, ospecificerat boende, 5348:- per person/del i dubbelrum

Avresa 16/1 från Arlanda, 7 dgr, Gran Canaria, ospecificerat boende, 3498:- per person/del i dubbelrum

Avresa 15/1 från Arlanda, 14 dgr, Langkawi, endast flyg, 3598:- per person

Avresa 17/1 från Arlanda, 7 dgr, Hurghada, ospecificerat boende, 2198:- per person/del i dubbelrum

För fler sista-minuten-priser se: http://www.apollo.se/erbjudanden/sista-minuten

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-18 20 71