• Apollo/

Seniorer en allt viktigare målgrupp - Apollo inleder nytt samarbeta med SmartSenior

Seniorer är en allt viktigare målgrupp för researrangören Apollo. Idag utgör de ungefär 25 procent av företagets alla resenärer. Och seniorerna är en växande målgrupp. Därför inleder företaget nu ett samarbete med Smart Senior som idag har 600 000 medlemmar.

-         Efter att ha tagit del av undersökningen SeniorBarometern, gjord med över 2000 pensionärer, konstaterar vi att för dagens seniorer är trygghet, service och omtanke viktigare än rabatt när det gäller erbjudanden. Därför bjuder vi medlemmarna på avbeställningsskyddet vid bokning av flyg och namngivet hotell fram till 40 dagar före avresa. Vårt avbeställningsskydd ger en tryggare resa med bland annat prisgaranti, bo-kvar-garanti och en fri ombokning. Dessutom kan vi erbjuda rabatter och speciella kampanjer just till denna målgrupp, sägerKajsa Moström.

Apollo har en egen sida på www.smartsenior.se med vår bokningsmotor. Det nya samarbetet innebär även att de seniorer som önskar ska kunna boka via Apollos butiker och säljare per telefon.

Smart Senior har idag 600 000 medlemmar. Genom ett exklusivt avtal med två av Sveriges största pensionärsförbund, PRO och SKPF, får varje medlem utan kostnad ett personligt Smart Seniorkort hem i brevlådan varje år. De seniorer som inte är medlemmar i något förbund kan enkelt beställa medlemskort av Smart Senior. Det är Sveriges första förmånskort för pensionärer och Smart Senior är först ut att erbjuda ett samlat register för målgruppen.

-Det är otroligt roligt att arbeta med ett varumärke som Apollo. De förstod tidigt att ett bra grundarbete för att förstå målgruppen var väsentligt för att lyckas i längden. Efter att tagit del av SeniorBarometern skapade de sina erbjudanden ut efter målgruppens behov och jag är övertygad om att de kommer tas emot väl av våra medlemmar under 2012. Kombinationen av att arbeta såväl online som att välkomna Smart Seniors medlemmar in i butikerna är framgångsfaktorn. Seniorer är en stor målgrupp och alla har inte samma beteendemönster vilket måste tas i beaktning. Jag ser framemot ett mycket roligt år tillsammans med Apollo, säger Peter Antonsson, marknadsansvarig Smart Senior