Stor efterfrågan resor till solen på sportlovet

Den senaste tiden kalla väder har fått svenskarna att packa badkläderna och boka resor till värmen på sportlovet. De flesta resor under de mest attraktiva sportlovsavgångarna är slut, men från de stora flygplatserna finns det fortfarande några resor kvar. Kan man dessutom resa från en annan flygplats än hemma flygplatsen där sportlovet ligger under en annan tid går det att hitta resor.

Snön och det kalla vädret har fått efterfrågan på resor att stiga. De senaste veckornas vinterförsäljning har varit mycket stark. Sportlovsveckan har i år bokat tidigt jämfört med tidigare år. (Jämförelsen med enbart förra året blir inte rättvisande då all resor till Egypten just ställts in.)

- Den senaste tidens snö och kyla har fått intresset för att boka resor till sol och värme att öka. I år har efterfrågan på sportlovsresor varit extra tidig. De mest attraktiva avgångarna under sportlovet, dvs de med avresa fredag, lördag eller söndag veckan innan sportlovet är sedan länge slutsålda. Kan man vara flexibel med avresedatum och avreseort finns störst chans att hitta något, säger Kajsa Moström informationschef på Apollo.

Kanarieöarna, Egypten och Thailand är de populäraste resmålen under sportlovet.

Populärast under sportlovet

1. Gran Canaria
  2. Fuerteventura
  3. Teneriffa
  4. Thailand
  5. Egypten

Uppdatera dig regelbundet om exakt pris och antal lediga platser på http://www.apollo.se/SE/erbjudanden/sista-minuten/Pages/sista-minuten.aspx?