Tripadvisor ger "Certificate of Excellence" till Mythos Beach

Apollos satsning på det nya topphotellet Mythos Beach på Rhodos har visats sig vara en succé. Efterfrågan på resor till Rhodos har denna sommar varit större än någonsin tidigare. En av förklaringarna är just Mythos Beach, som varit fullbelagt sedan öppningen i april. Och gästerna är nöjda med hotellet som nu tilldelats Tripadvisors ”Certificate of Excellence”.

MythosBeachhar tilldelats "Certificate of Excellence" från Tripadvisor. Denna utmärkelse delar Tripadvisor ut till hotell som över tiden fått bra respons och högt betyg från de som recenserat sin hotellvistelse på Tripadvisor.

En viktig del i framgången med Mythos Beach är att Apollo varit med och planerat och designat hotellet i allt från stort till smått. Tanken med Mythos Beach är att det ska vara ett topphotell med möjlighet till en aktiv semester. Något som alltfler svenskar eftersöker.

- Vi har 25 års erfarenhet av vad våra gäster vill ha och behöver, och den erfarenheten ville ägarna till Mythos Beach väldigt gärna ha med sig när hotellet planerades och byggdes, säger Kajsa Moström. Nu ser vi att gästerna uppskattar den omsorg och tanke som lagts ner på hotellet.

Under våren skickades även ett antal gästrecensenter ner till Mythos Beach för att blogga om sina erfarenheter. Deras erfarenheter tillsammans med andra gästers kommentarer och upplevelser har tagits tillvara för att ytterligare finslipa hotellet.

Hotellet är en allt viktigare del av reseupplevelsen för många. Högre krav ställs på boendet och de faciliteter som erbjuds. Apollo går just i dagarna ut i en annonskampanj med budskapet att alla hotell och resmål är noggrant testade innan de tas in i programmet. Apollo erbjuder i dag fler högre klassificerade hotell än tidigare, och det som skiljer arrangören från sina konkurrenter är att Apollo inte har koncepthotell som ser likartade ut från land till land utan hittar hotell på varje destination som ska passa olika typer av målgrupper.

- Rating och vad andra tycker om ett hotell är en allt viktigare delen av beslutsprocessen innan en resa bokas. Därför har vi sedan ett drygt halvår tillbaka Tripadvisors omdömen om våra hotell på www.apollo.se. Både betyg och skriftliga kommentarer. Positivt som negativt, avslutar Kajsa Moström

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.