Välj sittplats och andra tilläggstjänster redan när du bokar charterresan

Apollo blir första charterarrangör som erbjuder kunderna möjlighet att boka samtliga tilläggstjänster redan vid bokningstillfället.

De flesta charterflygbolag erbjuder idag möjlighet att boka t ex sittplatser ombord via egna webbshoppar under en begränsad tid innan avresa, vilket är mycket populärt hos många resenärer. Men många kunder vill boka sittplatsen samtidigt som man bokar sin resa.

Detta kan snart Apollos resenärer då Apollos egna butiker och återförsäljare från den 5 september kan boka tilläggstjänster på Apollos flygbolag Novair direkt när resan bokas, men även senare via internet om man så önskar.

Med start första veckan i september kommer Apollos säljare och återförsäljare i Sverige att successivt att få tillgång till systemet för bokning av Apollos kunder. Andra researrangörers kunder som reser med Novair, är som tidigare hänvisade att boka genom webbshoppen Novair Details via novair.se alternativt Novair Kundservice.

- Vi ser ett stadigt ökat intresse av att förboka sittplats och övriga tilläggstjänster i samband med flygresan, men vet också att kännedomen fortfarande är låg. Genom att öppna för försäljning ute i resebyråleden och i våra egna butiker, kommer vi att få nya kunder som tidigare inte hittat till Novair Details, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

I en undersökning som Novair låtit göra under juli 2011, frågade man charterresenärer vad som är viktigt vid val av flygbolag.

59 procent svarade att möjligheten att kunna köpa till extra benutrymme är den viktigaste faktorn. På frågan om vilken service man är beredd att betala extra för kommer också extra bagagevikt högt upp på listan.

Novair erbjuder idag följande tilläggstjänster:

• Förbokning av sittplats. Alla sittplatser ombord går att förbeställa
  • Nyhet - Förbokning av frivikt. Kraftigt reducerat pris mot ute på flygplatserna
  • Förbokning av plats för sportutrustning
  • Nyhet - Loungebiljetter på Stockholm-Arlanda och Göteborg-Landvetter
  • Uppvaktningspaket om man vill fira någon ombord.

Fler nyheter kommer att presenteras inom kort.

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-21 95 21

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.