AQERI – Säljstart av ny lösning för bilverkstäder

Aqeri AB har under hösten 2016 tillsammans med en ledande operatör av bilverkstäder testat, anpassat och utvärderat ruggade mobila datorer och plattor. Syftet med projektet har varit att ta fram ett standardiserat professionellt verktyg för fordonsdiagnostik och därmed förbättra kundupplevelsen, servicenivån, produktiviteten samt även verkstädernas lönsamhet och attraktionskraft. Efter avslutad utvärdering har beslut fattats att tillsammans med Aqeri gå vidare och rikta ett erbjudande till samtliga över 2000 verkstäder som är anslutna till gruppen.

Den lösning Aqeri tagit fram står sig väl i konkurrensen och förhoppningarna är att ett stort antal verkstäder över tid kommer att implementera någon av de två kundanpassade lösningarna.

Aqeri kvantifierar inte någon försäljningsprognos men bedömer att försäljningsintäkterna under de kommande åren kommer vara betydande.

Produkterna har premiärvisats vid Automässan i Göteborg 18-21 januari och fått ett positivt gensvar från målgruppen för erbjudandet.

Lisen Olander, VD för Aqeri AB säger att projektet är ett genombrott för en ny sorts lösningsförsäljning mot den civila marknaden och ett kvitto på att Aqeri tillsammans med kunder på kort tid kan ta fram och anpassa konkurrenskraftiga lösningar som syftar till att öka kundernas produktivitet och lönsamhet.

Kontaktinformation:
Lisen Olander, VD Aqeri AB, tel. 072-309 67 77

Denna information är sådan information som Aqeri Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 januari 2017 kl. 13.15 CET.

Om Aqeri AB:
Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för krävande miljöer och industriell 24/7 drift. I över 25 år har Aqeri utvecklat och tillhandahållit kundanpassade lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är noterat på Nasdaq First North med ticker AQER. Certified advisor är Remium. Besök www.aqeri.com för mer information.