AQERI får order på 1 MKR

Aqeri, ledande svensk leverantör av ruggad dator- och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har mottagit en order avseende MIL-specad utrustning till det indiska försvaret.

Ordervärdet uppgår till cirka 1 MSEK.

”Aqeri har under lång tid byggt upp ett förtroende som leverantör inom sin nisch på den indiska marknaden. Bolaget ser goda möjligheter till följdaffärer när de första leveranserna tagits i bruk.”

Lisen Olander, VD, tel. 072-3096777

Denna information är sådan information som Aqeri Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 januari 2017 kl. 09.00 CET.

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.

Lisen Olander