Aqeri lämnar uppdatering avseende bolagets förändringsarbete

Aqeri, ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, lämnar en uppdatering avseende det pågående förändringsarbetet i bolaget.

Som ett led i bolagets tidigare kommunicerade förändringsarbete realiserar Aqeri idag en årlig besparing om cirka 1 miljon kronor. Kostnadsbesparingen består i att bolagets CFO funktion avvecklas, den anställde lämnar bolaget, och att bolagets behov av ekonomitjänster framöver upphandlas från extern leverantör till väsentligt lägre kostnad för bolaget.

”Förändringsarbetet i bolaget framskrider avseende såväl kostnadssidan som intäktsmodellen.”

Lisen Olander, VD, tel. 072-3096777

Denna information är sådan information som Aqeri Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december 2016 kl. 09.00 CET.

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.