Aqeri lanserar ny ruggad mini KVM

Aqeri, svensk producent av ruggade datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, lanserar en ny ruggad KVM i litet format.

Det är en KVM switch med 4 kanaler som har möjlighet att fjärrstyra upp till 4 datorer från en operatörstation. Kanalval görs enkelt via tangentbordet. Varje kanal är utrustad med en ljusindikator för enkel identifiering av aktiv kanal. Aqeri 86303 strömförsörjs via USB från ansluten dator, dvs ingen extern strömförsörjning erfordras. Formatet är Aqeri Mini, dvs 2 enheter får plats bredvid varandra i ett 19” rack, och höjden är endast 1.5 Höjdenheter (66mm).

Aqeri 86303 kommer att visas under Eurosatory i Paris 16-20 juni. Aqeri finns i hall 6, monter J352.

VD´s kommentar;
”Moderna försvarstekniska system blir alltmer komplexa. Marknaden efterfrågar små apparater fyllda med avancerad teknik. Med denna nya mini KVM möter Aqeri återigen kundernas behov av små, kraftfulla och kostnadseffektiva produkter.”

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 20 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.