• Aqeri/

Aqeri tar kontrakt på 2,0 MSEK med ledande svenskt försvarsindustriföretag

Aqeri, ledande svensk producent av ruggade datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har tecknat ett kontrakt värt 2,0 MSEK med ett ledande svenskt försvarsindustriföretag.

Affären omfattar kommunikationsutrustning och kommer att vara färdiglevererad under Q2 2016.

VD´s kommentar;
”En förutsättning för att kunna leverera kostnadseffektiva och tekniska lösningar till detta ledande svenska försvarsindustriföretag är vår långa relation och förståelse för kundens specifika krav och vår förmåga till tekniska anpassningar. Det är på så sätt en bekräftelse på det fortsatta förtroende Aqeri åtnjuter som leverantör. Alla möjligheter finns för fortsatta affärer av denna typ”.

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.

En förutsättning för att kunna leverera kostnadseffektiva och tekniska lösningar till detta ledande svenska försvarsindustriföretag är vår långa relation och förståelse för kundens specifika krav och vår förmåga till tekniska anpassningar. Det är på så sätt en bekräftelse på det fortsatta förtroende Aqeri åtnjuter som leverantör. Alla möjligheter finns för fortsatta affärer av denna typ.