Aqeri tecknar följdaffär med Aselsan

Aqeri, ledande svensk producent av datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har tecknat en följdaffär med värde 2,7 MSEK med det turkiska försvarsföretaget Aselsan.

Affären är en fortsättning på de kontrakt som tecknades under föregående år. Leveranserna, som omfattar ruggade datorer, kommunikationsutrustning samt skärmar, kommer att vara avslutade under Q2 2014.

”Vi fortsätter att leverera till Turkiet som utgör en av företagets viktigaste exportmarknader. Med en fortsatt hög aktivitet och närvaro avseende marknadsföringen i Turkiet så har Aqeri befäst sin position ytterligare gentemot flera potentiella kunder varför jag ser det som sannolikt med fler affärer framgent.”